Monday, May 23, 2011

Pencarian Cinta Seorang Hamba

Aku merasakan diriku ini kekosongan,keseorangan..
Di sebuah bilik yang gelap,terkunci..
Ku terdesak mendapatkan cahaya..
Yang ada hanyalah secebis cahaya yang samar-samar..
yang terpancar melalui tingkap yang telah ditintedkan ,
Namun,adakah dengan sedikit cahaya itu aku akan bertahan,
dengan malam yang kian menjelma,
Aku sangat takut meminta pertolongan orang lain..
dilema perasaan itu membelengguku…
tetapi apakah dayaku mampu mengatasinya sendiri…
acap kali aku tersungkur…dan bangun semula..
janganlah pula aku rebah selamanya…

Di manakah cahayaMu… ya Rabb..
aku merindui di saat cintaku sedang mekar indah denganMu
Sebenarnya bukan ku tidak merinduiMu..
tetapi rinduku padaMu tidak berbunga..
seolah-olah kini ada hijab antaraku denganMu..
yakni tidak lain tidak bukan dosaku..
ampunilah daku…ya rabbi
aku benar-benar cemburu,
melihat hati mereka yang bahagia denganMu….bahagia dengan kekasihMu..
mereka yang sedang menikmati halawatul iman itu
apakah pula dengan hatiku..
hati yang terasa amat jauh denganMu..
terkadang aku teringin menjauhi mereka,disebabkan perasaanku..
yang telah sekian lama ku pendamkan..
terkadang pula aku teringin sangat mendekati mereka
untuk mendekatiMu..
20100830-remaja_200_200

No comments:

Post a Comment